Profesorului timpurilor noastre îi revine sarcina să construiască cu studentul o relaţie asemeni celei dintre mentor și discipol, care să asigure atât dezvoltarea de capacităţi cât şi la formarea de caractere. Cel mai simplu, aceasta, se realizează prin exemplu personal. Doar în slujba unui caracter echilibrat, cunoașterea poate fi considerată o valoare!
Departament:
Titlu:
Orar consultații:
Telefon departament:
Discipline predate
- Pedagogie
- Psihologia educației
- Didactica domeniului
- Pedagogii alternative
- Practica pedagogică
Domenii de interes
- Inteligența emoțională
- Educația centrată pe educabil
- Alternative educaționale
- Mentorat și dezvoltare profesională
Publicații recente
Cărți
- Chişiu, C., M., Şcoala părinţilor, Editura Universităţii ,,L. Blaga,, din Sibiu, ISBN ISBN 978-606-12-0540-0, 2013
- Chisiu, C., M., Self education and education through personal example, Lambert Academic Publishing ISBN 978-3-659-23611-2, 2014
- Chisiu, C., M., A student oriented school. The student, an active partner in his own learning process, Lambert Academic Publishing, https://www.lap-publishing.com/extern/projecteditor/150365 https://www.lap-publishing.com/extern/listprojects, ISBN 978-3-330-02507-3,
- Popa C. M., Singer M., Neagu M., Ghid metodologic pentru aplicarea programelor de matematică primar-gimnaziu, Ministerul Educaţiei şi Cercetării, Consiliul Naţional pentru Curriculum, Ed. ARAMIS, Bucureşti, ISBN: 973-8294-26-6, 2001;
Articole
- Chişiu Carmen Maria, A Rethinking Of Assessment In Open And Distance Education,10.12753/2066-026X-13.034, in the volume Procedia at 9th edition of the International Conference on eLEARNING AND SOFTWARE FIOR EDUACTION – eLSE Bucharest, aprilie 25-26 2013, ISBN 606-660-042-2
- Chişiu Carmen Maria, Formation of blended learning in teacher trainig and insight into initial of future teachers .Analysis if experience, 12753/2066-026X-13.140, in the volume Procedia at 9th edition of the International Conference on eLEARNING AND SOFTWARE FIOR EDUACTION – eLSE Bucharest, aprilie 25-26, 2013, ISBN 606-660-042-2
- Chişiu, C., M., ProWeb, an experience in teachers continuing training, Plus Education Journal, Vol. 14, Nr. 1, 2016, pp. 333-337 ISSN 1842-077X (print), E- ISSN 2068 – 1151 (online),
- Chişiu, C., M., The influence of classroom design on training primary school students by hidden curriculumul, Revista Educatia Plus, Vol 1, 2015, (ISSN 1842-077X(print); E- ISSN 2068 – 1151 (online), ,,A. Vlaicu,, Arad, 2015;
- Chișiu C., M., Competence training, from design to developement training and evaluation of teaching, Revista Educatia Plus 2015 , (ISSN 1842-077X(print); E- ISSN 2068 – 1151 (online), ,,A. Vlaicu,, Arad, 2015
- Chişiu C., M., The role of motivation in school evaluation. Teachers and students – partners in the assessment process, în Revista Românească, 2013
- Chişiu C., M., Emoţional intelligence, self-education and education by exemple, Postmodern Openings Journal, ISSN: 2068 – 0236 (print); ISSN: 2069 – 9387(electronic), 2013;
- Chişiu, C., M., Education for value, Revista Ecumenica, ISSN (print): 2359-8093 ISSN (online): 2359- 8107, 2015
- Chişiu C., M., Extracurricular Activities, an Alternative for Interdisciplinary Learning, Postmodern Openings Journal, Year 2013
- Chişiu Carmen Maria, Mentoring an alternative pedagogical change, Review of the Air Force Academy, ISSN 1842-9238; e-ISSN 2069-4733, 2012
Proiecte de cercetare
Proiecte în cadrul unor programe de cercetare internaţionale:
- Chişiu, C., M., Proiectul internaţional ,,EVIVE – Valori europene în educaţia vocaţională”, finanţat de Uniunea Europeană în cadrul programelor de ”Învăţare pe tot parcursul vieţii” prin intermediul programului Leonardo da Vinci – Parteneriate”, ,total grant 132.000 Euro, pentru Romania 10.000, membru în echipa de implementare şi cercetare;
- Chişiu, C. M., Proiectul internaţional Assessment and Evaluation in CLIL AECLIL, număr proiect 505313-LLP-1-2009-1-IT-KA2-KA2MP, programul LLP acţiunea KA2-MP, Asociaţia Lectura şi Scrierea pentru Dezvoltarea Gândirii Critice România, Cluj-Napoca, membru în echipa de implementare şi cercetare; Popa, C. M., Proiectul Universitatea Europeană şi instituţionalizarea cunoaşterii: fundamentele cultural-valorice ale învăţământului universitar modern şi schimbarea instituţională în universitatea de azi, CNCSIS nr. 872-2005, coordonator local, membru al echipei;
Proiecte în cadrul unor programe de cercetare naţionale:
- Chişiu, C., M., Proiectul Educaţie de calitate în şcolile din mediul rural, Elaborarea standardelor, cod contract POSDRU /153/1.1/S/133316, Realizarea unor instrumente pentru asigurarea şi evaluarea externă a calităţii educaţiei, ARACIP, evaluator extern, membru al echipei de cercetare;
- Chişiu, C., M., Proiectul Sprijinul şcolilor pentru creşterea calităţii serviciilor educaţionale, cod contract POSDRU /153/1.1/S/138879, Revizuirea standardelor şi a metodologiilor pentru asigurarea şi evaluarea externă a calităţii educaţiei şi atestarea nivelului de calitate a serviciilor educaţionale oferite de furnizorii de educaţie, ARACIP, evaluator extern, membru al echipei de cercetare;
- Chişiu, C. M., Proiectul de cercetare acţiune Rolul parteneriatului în educaţia incluzivă – RPEI, Univ. ,,L. Blaga,, din Sibiu, Learn & Vision, Cluj Napoca, membru al echipei de cercetare;
- Popa, C. M., Studiu internaţional privind Progresul în ştiinţa citirii PIRLS, Asociaţia Internaţională pentru Evaluarea Randamentului Şcolar – IEA, PIRLS, iunie 2000- 2001; Popa, C. M., Cercetarea anchetă – Inserţia profesională a absolvenţilor şcolilor profesionale şi liceelor tehnice, Programul PHARE – VET, Fundaţia Europeană pentru Educaţie şi Formare Profesională de la Torino;
- Chişiu, C. M., (coordonator regional) Proiectul „Retea de formare continua a cadrelor didactice pentru a utiliza multimedia, instrumentatia virtuala si web 2.0 in aria curricular Matematica si stiinte ale naturii (ProWeb)”, POSDRU/157/1.3/S/ID 141587;
- Chişiu, C. M., Proiectul „SIMPRACT – Tranziţia de la şcoală la viaţa activă prin practică şi crearea de întreprinderi simulate, POSDRU/160/2.1/S/138113
- Chişiu, C. M., Proiectul „e-Mentor: Dezvoltarea de competenţe şi abilităţi TIC şi Mentorat educaţional al persoanelor cu dizabilităţi, pentru profesori.”, POSDRU/157/1.3/S/140877;
- Chişiu, C. M., Poiect de cercetare şi implementare; Organizarea interdisciplinară a ofertelor de învăţare pentru formarea competenţelor cheie la şcolarii din clasele I-IV, program de formare continuă de tip ,,blended learning,, pentru cadrele didactice din învăţământul primar, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului;
- Chişiu, C. M., Proiectul Dezvoltarea şi implementarea unui program-pilot integrat pentru creşterea accesului la învăţământul superior pentru persoane cu dizabilităţi, Universitatea ,,L. Blaga,, din Sibiu, Facultatea de Ştiinţe; proiect FSE ID.63951, 2010-2013, responsabil formare studenţi, membru al echipei de implementare şi cercetare;
- Chişiu, C. M., Proiectul Dezvoltarea sistemului naţional de management şi asigurare a calităţii în învăţământul preuniversitar, cod contract POSDRU/85/1.1/S/2984, beneficiar MECT – ARACIP, evaluator extern, membru al echipei de implementare şi cercetare;
- Chişiu, C. M., Proiectul Dezvoltarea culturii calităţii şi furnizarea unei educaţii de calitate în sistemul de învăţământ preuniversitar din România prin implementarea standardelor de referinţă, cod Contract: POSDRU/85/1.1/S/55330, beneficiar MECT – ARACIP, evaluator, formator, monitor, membru al echipei de implementare şi cercetare;
- Popa, C. M., Proiectul pentru Învăţământul Rural, Mentorat pentru cadrele didactice din mediul rural, pe baza propriei activităţi desfăşurate în şcoală, Proiect al MEC, membru în echipa de implementare şi cercetare;
Curriculum vitae
Experiență profesională
- octombrie 2014- prezent, conferenţia universitar
- aprilie 2013 – octombrie 2014, lector universitar
- octombrie 2006 – aprilie 2013, asistent universitar
- octombrie 2003 – octombrie 2006, asistent universitar drd., profesor asociat
Principalele activităţi şi responsabilităţi
- Activitate didactică şi de cercetare, în domeniul Ştiinţele educaţiei
- Coordonator pentru programele:
- Formare continuă prin grade didactice pentru profesor învățământ primar și preșcolar
- Mentorat şi consiliere pentru cariera didactică
- Profesionişti pentru after school
- Studium
Activităţi în formarea continuă a a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar/universitar, titular de curs pentru disciplinele:
- Evaluarea studenților
- Predare-învățare centrată pe student
- Psihopedagogia activităţilor extracurriculare
- Şcoala părinţilor
- Managementul calităţii în învăţământul preuniversitar
- Didactica generală
- Atelier de formare
- CDŞ- Proiectare, organizare şi evaluare
- Mentorat şi dezvoltare vocaţională
- Mentorat şi consiliere pentru cariera didactică
Activităţi de formare şi evaluare în cadrul diferitelor comisii de specialitate create pentru realizarea de programe de formare continuă
- Membru în comisii ale examenelor de obținere a gradelor didactice;
- Coordonare lucrări de disertație și de obținere a gradului didactic I în învățământ;
- Activități de cercetare în cadrul proiectelor internaționale și naționale;
Lucrări publicate
- în calitate de autor unic:
5 cărți;
7 suporturi de curs/ghiduri pentru practică pedagogică;
54 de articole dintre care: 3 articole ISI, 10 articole în reviste, la edituri categoria A2 și B, 8 articole în reviste străine sau româneşti cu Peer-Review şi comitet editorial internaţional, 8 în reviste indexate BDI, 10 în reviste româneşti recunoscute de comunitatea academică, 15 în volumele unor conferinţe internaţionale și internaţionale (neindexate ISI sau BDI);
4 lucrări/materiale curriculare create în sprijunul învăţării studenţilor - culegere de probe pentru evaluarea și cunoașterea elevului;
- 3 CD – uri, înregistrări video, cu lecții demonstrative
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, Departamentul de Drept Privat şi Ştiinţele Educaţiei; Calea Dumbrăvii, Nr. 34, Tel: 0040-269211602; fax: 0040-0269235224;
- februarie 2005 – septembrie 2008, profesor mentor;
Activitate de formare a adulţilor (cadre didactice);
Planificarea , susţinerea, monitorizarea activităţii prin mentorat, pentru profesorii din învățământul rural;
Ministerul Educaţiei si Cercetării, București;
Cursuri de didactică generală pentru cadrele didactice din mediul rural în Proiectului pentru Învăţământul Rural, Dezvoltare profesională pe baza propriei activităţi desfăşurate în şcoală; - mai 2002 – februarie 2005, profesor pentru învăţământul primar;
Planificarea , susţinerea, evaluarea activității școlare în învăţământul preuniversitar;
Colegiul Naţional Pedagogic ,, A. Şaguna” Sibiu, str. Genaral Magheru , nr. 34; Activitate didactică în alternativa Step by step; - mai 1998- mai 2002, inspector de specialitate pentru învăţământul primar; Îndrumare, control, evaluare la nivelul învăţământului preuniversitar;
Inspectoratul Şcolar Judeţean Sibiu, Sibiu, str. Berăriei, nr. 2;
Managementul educaţional. Învăţământ preuniversitar - 1990 – 1998, învăţător metodist;
Proiectare, desfăşurare, evaluare activitate didactică. Activitate didactică, de îndrumare şi control ca metodist al ISJ Sibiu;Şcoala cu cl. I-VIII Nr 4 Mediaş, str. St. L. Roth, nr. 4, Mediaş;
Învăţământul preuniversitar; - 1981 – 1990, învăţător;
Proiectare, desfăşurare, evaluare activitate didactică;
Şcoala cu cl. I-VIII Nr 8 Mediaş, str. Sebeşului , nr. 10. Mediaș;
Învăţământul preuniversitar;
Educație și formare
- 2006-2010 Diploma Doctor .
Ştiinţele educaţiei: Mentoratul – Concepţie, metode şi impactasupra carierei didactice
Cercetarea pedagogică
Politici educaţionale
Dezvoltare curriculară
Universitatea BUCUREŞTI, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, coordonator ştiinţific: Prof. univ. dr. Potolea Dan; - 2004-2006; Diplomă de studii masterale Universitatea „Lucian Blaga” – SibiuMamagementul educaţional;
Resurse umane;
Managementul proiectului;
Managementul calităţii;
Management economic;
Dezvoltare curriculară;
Comunicarea organizaţională;
Universitatea ,,L. Blaga,, din Sibiu - 1999-2003; Diplomă de licenţă în psihologiePsihologie, psihologie specială, pedagogie, logica, didactica psihologiei
Universitatea ,,Lucian Blaga” Sibiu, Facultatea de Ştiinţe, profil sociopsihopedagogie, specializarea Psihologie - 1977-1981; Diplomă de bacalaureat, calificare învăţător;
Psihopedagogia şi didactica învăţământului primar;
Liceul Pedagogic Sibiu;
Stagii de formare, vizite de studiu, stagii de perfecționare și specializare, conferințe naționale și internaționale
- 10 ateliere și 12 programe de formare și dezvoltare profesională;
- 13 conferințe internaționale și 9 conferințe naționale
- Mese rotunde, atelierelor de lucru – 45
- 3 vizite de studii
Proiectele de cercetare-dezvoltare
- Creativitate în elaborarea planurilor de activitate didactică şi de formare
- Capacitate de a identifica particularităţile şi nevoile de formarea în diferite etape ale carierei didactice şi de a interveni reglator la nivelul formarii iniţiale şi continue a cadrelor didactice
- Capacitatea de a realiza o diagnoză a învăţământului universitar şi preuniversitar şi de a asigura transferul în scopul unei armonizări a ofertei la cerinţe
Aptitudini si competente personale
Limbi străine cunoscute
- Engleză: nivel avansat
- Franceză: nivel mediu
Competențe și abilități sociale
- Competenţe de comunicare, de analiza şi inovaţie, aptitudini pentru lucrul în echipa şi negociere a conflictului dobândite în calitate de profesor mentor, formator pe diverse domenii, inspector şcolar şi preşedinte al asociaţiilor profesionale din care fac parte
- Abilităţi în relaţionarea cu diverse categorii de vârstă şi profesionale ca urmare a activităţii didactice desfăşurate pe niveluri, primar, liceal, universitar, adulţi, cât şi a experienţei de părinte
- Membru în 3 asociaţii profesionale: Asociaţia Naţională a Mentorilor de Dezvoltare Profesională, Asociaţia Lectura şi Scrierea pentru Dezvoltarea Gândirii Critice; Asociaţia Dascălilor Medieşeni
Competențe și aptitudini organizatorice
- Aptitudini organizatorice dobândite în calitate de director de programe de formare continuă, în Proiectul pentru Învăţământul Rural, ca profesor mentor, ca responsabil al Cercului pedagogic, în activitatea de inspector şcolar, prin coordonarea şi organizarea activităţilor profesionale, culturale, de sprijin umanitar
Competențe și aptitudini de utilizare a calculatorului
- 2012, Curs de operare pe platformă e-Learning
- 2002¸ Curs de operare pe calculator
Listă de lucrări
Teză de doctorat
- Mentoratul – Concepţie, metode şi impact asupra carierei didactice, UNIVERSITATEA BUCUREŞTI. Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Coordonator, Prof. univ. dr. DAN POTOLEA
Lucrări care pun în evidenţă activitatea didactică
Cursuri universitare publicate
- Chişiu, C. M., Pedagogie. Teoria şi metodologia instruirii. Teoria şi metodologia evaluării, Ed. Universităţii ,,L. Blaga” din Sibiu, 2011, 978-606-12-0154-9;
- Chişiu, C. M., Psihologia educaţiei,. Editura Universităţii ,,Lucian Blaga” din Sibiu, 2011, 978-606-12-0150-1;
- Chişiu, C., M., Pedagogie. Fundamentele pedagogiei. Teoria curriculumului, Editura Universităţii ,,Lucian Blaga” din Sibiu, 2010, ISBN 978-606-12-0149-5;
- Chişiu,C. M., Alternative educaţionale, Ed. Universităţii ,,L. Blaga” din Sibiu, 2011, ISBN 978-606-12-0147-1;
- Chişiu,C. M., Mentorat şi dezvoltare vocaţională, Ed. Universităţii ,,L. Blaga” din Sibiu, 2011, ISBN 978-606-12-0145-7
Îndrumare publicate
- Chişiu,C. M., Îndrumar de practică pedagogica pentru studenţii de la specializarea Pedagogia Învăţământului Primar şi Preşcolar, Ed. Universităţii ,,L. Blaga” din Sibiu, 2011, 978-606-12-0158-7;
- Chişiu,C. M., Ghid de practică pedagogica pentru studenţi, Ed. Universităţii ,,L. Blaga” din Sibiu, 2010;
- Singer M., Neagu M.,Popa C. M., Ghid metodologic pentru aplicarea programelor de matematică primar-gimnaziu, Ministerul Educaţiei şi Cercetării, Consiliul Naţional pentru Curriculum, Ed. ARAMIS, Bucureşti, ISBN: 973-8294-26-6, 2001;
Culegeri publicate
- Chişiu, C. M., Cunoaşterea copilului, un obiectiv al şcolii orientate spre elev. Culegere de probe de evaluare a şcolarului, Ed Universităţii ,,L. Blaga” din Sibiu, 2012;
Materiale didactice realizate
- Chişiu, C. M., 2 casete audio-video, cuprinzând lecţii demonstrative;
Anexa Lucrări care pun în evidenţă contribuţia ştiinţifică:
Cărţi (monografii, tratate) publicate în edituri din ţară, recunoscute de CNCSIS:
- Chişiu, C., M., Self education and education through personal exemple, Lambert Academic Publishing, Germany, https://www.lap-publishing.com/catalog/details/store/pt/book/978-3-659-23611-2/self-education-and-education-through-personal-examples?search=Self%20education%20and%20education%20through%20personal%20exemple, ISBN 978-3-659-23611-2, 2014;
- Popa, C. M., O şcoală orientată spre elev. Elevul partener activ în procesul propriei învăţări. Ediţie revizuită, Editura Aramis, Bucureşti, ISBN 978-973-679-690-6, 2009;
Capitole din cărţi (monografii, tratate) publicate în edituri din ţară, recunoscute de CNCSIS:
- Carmn Dușe, Dan Dușe, Chișiu, Chișiu, C. M.,Manual pentru mentori, Editura Universităţii „Lucian Blaga” din Sibiu, 2015;
- Chisiu, C., M., Rolul parteneriatului în educaţia incluzivă; capitolele Parteneriatul profesori-elevi-părinție și Pătinți străluciți, profesori fascinanți, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 978-973-30-3774-3;, 2014;
- Chisiu, C., M., Mentorat educaţional al persoanelor cu dizabilităţi; capitole: Deficiente fizice si Tulburari de limbaj, Editura Universităţii „Lucian Blaga” din Sibiu, 978-606-12-0854-8, 2014;
- Chişiu, C., M., (coorodnator), After School şi şcoala altfel. De la obiective la realizare.Teorie şi practică, Editura Universităţii „Lucian Blaga” din Sibiu, 2012 ISBN 978-606-12-0426-7
- Singer M., Neagu M., Popa, C., M., Ghid metodologic pentru aplicarea programelor de matematică primar-gimnaziu, Ministerul Educaţiei şi Cercetării, Consiliul Naţional pentru Curriculum, Ed. ARAMIS, Bucureşti, ISBN: 973-8294-26-6, 2001;
- Chişiu, C., M., (coordonator), After School şi şcoala altfel. De la obiective la realizare. Teorie şi practică, Editura Universităţii „Lucian Blaga” din Sibiu, 2012 ISBN 978-606-12-0426-7 , Editura recunoscuta CNCSIS 2011- 2012;
Capitole din cărţi (monografii, tratate), cu ISBN, publicate într-o editură din ţară:
- Chişiu, C. M., The Earth, Our House, în Evaluare în CLIL, Franca Quartapelle, Assessment and Evaluation in CLIL, Partnership & Asociaţia LSDGC România, Editura AMM, Cluj-Napoca, ISBN:8, 978-973-8973-42-, 2012;
Anexa Lista lucrarilor prezentate în cadrul meselor rotunde, comunicări prezentate la activităţi de perfecţionare a personalului didactic:
- Chișiu, C. M., Conferinta Interbnațională pentru educație Nonformala INEC 2015 Work shoop Inteligențele multiple – un mod de proiectarea a activităților nonformale, http://conferences.ulbsibiu.ro/inec/ro/workshops.php, oct. 2015;
- Chişiu, C. M., Alterantivele educaționale, o educație centrată pe elev, Consfătuirile inspectorilor pentru învățământ alterantiv, iunie 2015, Sibiu;
- Chişiu, C. M., Workshop, Conferinţa Naţionala a Studenţilor PIPP PROFESORUL – TEMELIA PROFESIILOR Atelierul Tehnici pentru dezvoltare personalăDezvoltare personal, http://www.cedc.ro/confpippsibiu/pages/home/comitet-stiintific.php, aprilie 2015;
- Chişiu, C. M., Experienţa aplicării instrumentelor de evaluare AECLIL, în modulul Pământul casa noastră, Masa rotundă, Asociaţiei LSDGC România, Cluj Napoca, nov. 2012;
- Chişiu, C. M., Repere la final de activitate de monitorizare, Atelier naţional, organizat de MECTS, ARACIP,cu tema Indicatori naţionali privind cultura calităţii, MECTS, ARACIP, Braşov, nov 2012;
- Chişiu, C. M., Pedagogia Freinet în învăţământul sibian, Workshop Pedagogia Freinet, Univ. ,,L. Blaga,, Sibiu, mai 2011;
- Chişiu, C. M., Standarde specifice şi instrumente de evaluare, Dezvoltarea sistemului naţional de management şi asigurare a a calităţii în învăţământul preuniversitar, Atelier naţional, MECTS, ARACIP, Miercurea Ciuc, aprilie 2011;
- Chişiu, C. M., Evaluarea în învăţământul universitar, Comisia pentru educaţie, Univ. ,,L. Blaga” din Sibiu, 2010;
- Chişiu, C. M., Educaţia incluzivă prin joc în Marea Britanie, Polonia, şi România – Perspective comparative, în cadrul proiectului Play and Lerning in the Early Years for Inclusion, Univ. ,,L. Blaga” şi Educaţion and Culture DG, Lifelong Learning Programme, Sibiu, 2010;
- Popa, C. M., Atelier de formare CDŞ – Proiectare, desfăşurare, evaluare, în cadrul programului STUDIUM, adresat cadrelor didactice pentru formarea continuă, martie – mai 2009, nov.-dec. 2010;
- Popa, C. M., Predarea simultană asistată de calculator, SIVECO România, 2009;
- Popa, C. M., Atelier de formare în cadrul programului STUDIUM, adresat cadrelor didactice pentru formarea continuă, martie – mai 2009, nov.-dec. 2010;
- Popa, C. M., La final de drum. Proiectul pentru Învăţământul Rural, Mentorat pentru cadrele didactice din mediul rural, pe baza propriei activităţi desfăşurate în şcoală, Atelier naţional, Bucureşti, sept., 2008;
- Popa, C. M., Management modern în Educaţie, OSC, Red Point, Sinaia, 2007;
- Popa, C. M., Mentoratul şi schimbarea, Proiectul pentru Învăţământul Rural, Mentorat pentru cadrele didactice din mediul rural, pe baza propriei activităţi desfăşurate în şcoală, Atelier naţional, Costineşti, iulie. 2007;
- Popa, C. M., Mentoratul şi dezvoltarea personală. Proiectul pentru Învăţământul Rural, Mentorat pentru cadrele didactice din mediul rural, pe baza propriei activităţi desfăşurate în şcoală, Atelier naţional, Căciulata, iulie 2006;
- Popa, C. M., European Dimension of Educaţion, Sibiu – Pressbaum/Wien, 2006;
- Popa, C., M., Bune practici în Proiectul pentru Învăţământul Rural, Mentorat pentru cadrele didactice din mediul rural, pe baza propriei activităţi desfăşurate în şcoală, Atelier naţional, Călimănesti, dec. 2005;
- Popa, C. M., Step by step, o şcoală pe nevoile copilului, Seminarul DIDACTICA INTERNAŢIONAL, Ediţia a XIV-a MEC, ISJ Caraş Severin, Univ. ,,Eftimie Murgu” Reşiţa, Reşiţa, 2004;
- C. M., Stagii de formare în educaţie pentru calitate, Asociaţia Dascălilor Medieşeni, 2000-2004;
- Popa, C. M., Alternativa Step by step, o sursă de inspiraţie pentru învăţământul simultan, Cercul pedagogic al claselor a IV-a, 2003;
- Popa, C. M., Disciplinele opţionale şi creativitatea, Cercul pedagogic al claselor a IV-a, 2003;
- Popa, C. M., Proiectarea disciplinelor opţionale, Cercul pedagogic al claselor a III-a, 2003;
- Popa, C. M., Modalităţi practice pentru învăţarea diferenţiată, Cercul pedagogic al claselor a III-a, 2003;
- Popa, C. M., CDŞ – O alternativă în flexibilizarea învăţământului, Seminarul Didactica internaţional, Ediţia a XI-a, MEC, ISJ Caraş Severin, Univ. ,,Eftimie Murgu” Reşiţa, 2002;
- Popa, C. M., Analiză şi evaluare de manuale, Cercul pedagogic al claselor a III-a, 2002;
- Popa, C. M., Intradisciplinaritate, interdisciplinaritate, multidisciplinaritate, transdisciplinaritate în actul didactic, Cercul pedagogic al claselor a III-a, 2002;
- Popa, C. M., Strategii de învăţare interactivă, Cercul pedagogic al claselor a III-a, 2002;
- Popa, C. M., Evaluarea didactică, Cercul pedagogic al claselor a III-a, 2002;
- Popa, C. M., Programul de pregătire a cadrelor didactice pe probleme de didactica disciplinelor şcolare, organizat de MEC-CNC în cadrul Proiectului de reformă a învăţământului preuniversitar, cofinanţat de Guvernul României şi Banca Mondială RO-3724 pe domeniile: Curriculum naţional; Modele de proiectare curriculară; Proiectarea demersului didactic; evaluarea achiziţiilor elevilor; Proiectarea de curriculum la decizia şcolii; Proiectarea şi organizarea de stagii de formare, Botoşani, 2000-2002, 6 stagii;
- Popa, C. M., Lectura şi Scrierea pentru Dezvoltarea Gândirii Critice, ISJ Sibiu, CCD SIBIU, 2001;
- Popa, C. M., Învăţare activă, instruire diferenţiată, managementul conflictului, managementul clasei, curriculum şcolar, evaluarea cunoştinţelor, selectarea manualelor, Asociaţia Dascălilor Medieşeni, 2001;
- Popa, C. M., O nouă abordare a proiectării didactice – Unitatea de învăţare, Seminarul DIDACTICA INTERNAŢIONAL, Ediţia a IX-a, MEC, ISJ Caraş Severin, Reşiţa, 2000;
- Popa, C. M., Opţionalul, locul de întâlnire a copilului supradotat cu profesorul pasionat, Seminarul naţional Educaţia Altfel, MEN, ISJ Timiş, CCD Timiş, Timişoara, mai 2000;
- Popa, C. M., Lectura şi scrierea pentru dezvoltarea gândirii critice, Activitate metodică, CCD, Galaţi, 1999;
- Popa C. M., Voluntariatul, o alternativă pentru învăţătorul de sprijin, seminarul Accesul efectiv la educaţie şcolară a copiilor cu deficienţe, MEN, UNICEF, Asociaţia RENINCO, Central de Educaţie Speranţa, Timişoara, mai 1999;
- Popa, C. M., Perspectivele alternativelor educaţionale în jud. Sibiu, Seminarul naţional Educaţia Altfel , MEN, ISJ Timiş, CCD Timiş, Asociaţia Română pentru o Şcoală Modernă, Step by Step, Fundaţia Waldorf, Timişoara, mai 1999;
- Popa, C. M., Proiectarea la disciplinele opţionale, Tabăra de vară – învăţători, Remeţi, Bihor, iulie 1999;
Anexa Proiecte în cadrul unor programe de cercetare internaţionale:
- Chisiu, C., M., Proiect internațional, MENTORING BETWEEN TEACHERS IN SECUNDARY AND HIGH-SCHOOLS Project number: 2014-1-PL01-KA200-003335, Lifelong Learning Programme, http://erasmusplus.org.pl/wp-content/uploads/2014/08/komunikat_wyniki_konkursu_SE_KA2_2_2014.pdf
- Chişiu, C., M., Proiectul internaţional ,,EVIVE – Valori europene în educaţia vocaţională”, finanţat de Uniunea Europeană în cadrul programelor de ”Învăţare pe tot parcursul vieţii” prin intermediul programului Leonardo da Vinci – Parteneriate”, ,total grant 132.000 Euro, pentru Romania 10.000, http://evive.eduproject.eu/ro/sample-page/, membru în echipa de implementare şi cercetare, 2013-2015
- Chişiu, C. M., Proiectul internaţional Assessment and Evaluation in CLIL AECLIL, număr proiect 505313-LLP-1-2009-1-IT-KA2-KA2MP, programul LLP acţiunea KA2-MP, Asociaţia Lectura şi Scrierea pentru Dezvoltarea Gândirii Critice România, Cluj-Napoca, membru în echipa de implementare şi cercetare, 2010-2012;
- Popa, C. M., Proiectul Universitatea Europeană şi instituţionalizarea cunoaşterii: fundamentele cultural-valorice ale învăţământului universitar modern şi schimbarea instituţională în universitatea de azi, CNCSIS nr. 872-2005, coordonator local, membru al echipei, 2005-2007;
- Popa, C., M., membru în echipa de cercetare, Studiu internaţional privind progresul în ştiinţa citirii – PIRLS, Asociaţia internaţională pentru Evaluarea Randamentului Şcolar, IEA, iunie 2001;
Anexa Proiecte în cadrul unor programe de cercetare naţionale:
- Chişiu, C., M., Proiectul Educaţie de calitate în şcolile din mediul rural, Elaborarea standardelor, cod contract POSDRU /153/1.1/S/133316, Realizarea unor instrumente pentru asigurarea şi evaluarea externă a calităţii educaţiei, ARACIP, evaluator extern, membru al echipei de cercetare
- Chişiu, C., M., Proiectul Sprijinul şcolilor pentru creşterea calităţii serviciilor educaţionale, cod contract POSDRU /153/1.1/S/138879, Revizuirea standardelor şi a metodologiilor pentru asigurarea şi evaluarea externă a calităţii educaţiei şi atestarea nivelului de calitate a serviciilor educaţionale oferite de furnizorii de educaţie, ARACIP, evaluator extern, membru al echipei de cercetare
- Chişiu, C. M., Proiectul de cercetare acţiune Rolul parteneriatului în educaţia incluzivă – RPEI, Univ. ,,L. Blaga,, din Sibiu, Learn & Vision, Cluj Napoca, membru al echipei de cercetare, 2012-2013;
- Popa, C. M., Studiu internaţional privind Progresul în ştiinţa citirii PIRLS, Asociaţia Internaţională pentru Evaluarea Randamentului Şcolar – IEA, PIRLS, iunie 2000- 2001;
- Popa, C. M., Cercetarea anchetă – Inserţia profesională a absolvenţilor şcolilor profesionale şi liceelor tehnice, Programul PHARE – VET, Fundaţia Europeană pentru Educaţie şi Formare Profesională de la Torino, 1999;
Anexa Proiecte de cercetare pe bază de contract/granturi naţionale:
- Chişiu, C. M., (coordonator regional) Proiectul „Retea de formare continua a cadrelor didactice pentru a utiliza multimedia, instrumentatia virtuala si web 2.0 in aria curricular Matematica si stiinte ale naturii (ProWeb)”, POSDRU/157/1.3/S/ID 141587
- Chişiu, C. M., Proiectul „SIMPRACT – Tranziţia de la şcoală la viaţa activă prin practică şi crearea de întreprinderi simulate, POSDRU/160/2.1/S/138113
- Chişiu, C. M., Proiectul „e-Mentor: Dezvoltarea de competenţe şi abilităţi TIC şi Mentorat educaţional al persoanelor cu dizabilităţi, pentru profesori.”, POSDRU/157/1.3/S/140877
- Chişiu, C. M., Poiect de cercetare şi implementare; Organizarea interdisciplinară a ofertelor de învăţare pentru formarea competenţelor cheie la şcolarii din clasele I-IV, program de formare continuă de tip ,,blended learning,, pentru cadrele didactice din învăţământul primar, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, 2012;
- Chişiu, C. M., Proiectul Dezvoltarea şi implementarea unui program-pilot integrat pentru creşterea accesului la învăţământul superior pentru persoane cu dizabilităţi, Universitatea ,,L. Blaga,, din Sibiu, Facultatea de Ştiinţe; proiect FSE ID.63951, 2010-2013, responsabil formare studenţi, membru al echipei de implementare şi cercetare;
- Chişiu, C. M., Proiectul Creşterea competitivităţii organizaţiilor din Regiunea Centru prin calificarea/recalificarea personalului în domeniile: operator la extracţia tratarea, transportul şi distribuţia gazelor şi sudor, ID 83169, responsabil programe formare, membru al echipei de implementare şi cercetare, 2011-2013;
- Chişiu, C. M., Proiectul Dezvoltarea sistemului naţional de management şi asigurare a calităţii în învăţământul preuniversitar, cod contract POSDRU/85/1.1/S/2984, beneficiar MECT – ARACIP, 2011-2012, evaluator extern, membru al echipei de implementare şi cercetare;
- Chişiu, C. M., Proiectul Dezvoltarea culturii calităţii şi furnizarea unei educaţii de calitate în sistemul de învăţământ preuniversitar din România prin implementarea standardelor de referinţă, cod Contract: POSDRU/85/1.1/S/55330, beneficiar MECT – ARACIP 2011-2012 evaluator, formator, monitor, membru al echipei de implementare şi cercetare;
- Chişiu, C., M., Proiectul Parteneriat activ pentru o integrare reuşită pe piaţa muncii, POSDRU/90/2.1/S/62215, Grup Şcolar de Telecomunicaţii şi Lucrări Publice Hunedoara, 2010-2011;
- Popa, C. M., Proiectul pentru Învăţământul Rural, Mentorat pentru cadrele didactice din mediul rural, pe baza propriei activităţi desfăşurate în şcoală, Proiect al MEC, membru în echipa de implementare şi cercetare, 2004- 2008;
Lucrări de cercetare finalizate prin raport de cercetare;
- Chişiu, C. M., Proiectul internaţional Assessment and Evaluation in CLIL AECLIL, număr proiect 505313-LLP-1-2009-1-IT-KA2-KA2MP, programul LLP acţiunea KA2-MP, Asociaţia Lectura şi Scrierea pentru Dezvoltarea Gândirii Critice România, Cluj-Napoca, membru în echipa de implementare şi cercetare, 2010-2012;
Acte normative ce reglementează activitatea universitară/preuniversitară
- Chişiu, C., M., Proiectul Educaţie de calitate în şcolile din mediul rural, Elaborarea standardelor, cod contract POSDRU /153/1.1/S/133316, Realizarea unor instrumente pentru asigurarea şi evaluarea externă a calităţii educaţiei
- Chişiu, C., M., Sprijinul şcolilor pentru creşterea calităţii serviciilor educaţionale, cod contract POSDRU /153/1.1/S/138879, Revizuirea standardelor şi a metodologiilor pentru asigurarea şi evaluarea externă a calităţii educaţiei şi atestarea nivelului de calitate a serviciilor educaţionale oferite de furnizorii de educaţie.
Anexa Lista conferințe articole prezenta la la conferințe/publicate în reviste de circulaţie internaţională, specifice domeniului, cotate I.S.I. sau indexate în baze de date internaţionale:
- Chişiu, C., M., The influence of classroom design on training primary school students by hidden curriculumul, Revista Educatia Plus, Nr. 1, http://www.uav.ro/jour/index.php/jpe/article/view/491,, ISSN 1842-077X (print); E- ISSN 2068 – 1151 (online), 2015;
- Chişiu, C., M., COMPETENCES TRAINING. FROM DESIGN TO DEVELOPMENT AND EVALUATION OF TEACHING, Revista Educatia Plus, Nr. 1, Vol. 13, http://www.uav.ro/jour/index.php/jpe/article/view/491,, (ISSN 1842-077X (print); E- ISSN 2068 – 1151 (online), 2015;
- Chişiu, C., M., Development center for school children, a possible model of education for life, Revista Ecumenica,, nr 1, pp.194-203, ISSN (print): 2359-8093 | ISSN (online): 2359- 8107, http://www.res.ecum.ro/, 2015
- Chişiu, C., M., Rethinking Of Assessment In Open And Distance Education,10.12753/2066-026X-13.034, in the volume Procedia at 9th edition of the International Conference on eLEARNING AND SOFTWARE FOR EDUACTION – eLSE Bucharest, aprilie 25-26 2013, ISBN 606-660-042-2, Vol. 1, Vol 12, pp. 226-231
- Chişiu, C., M., Formation of blended learning in teacher trainig and insight into initial of future teachers .Analysis if experience, 10.12753/2066-026X-13.140, in the volume Procedia at 9th edition of the International Conference on eLearning and Software for Eduaction – eLSE Bucharest, aprilie 25-26, 2013, ISBN 606-660-042-2, Vol 1, pp. 200-203 index ISI http://www.elseconference.eu/pages/view?page=indexed_by http://proceedings.elseconference.com/index.php?r=site/index&year=2013&index=papers&vol=4 Vol 4, poziţia 41
- Chişiu, C., M., The role of motivation in school evaluation. Teachers and students – partners in the assessment process, Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala Romanian Journal for Multidimensional Education, ISSN: 2066 – 7329 (print), ISSN: 2067 – 9270 (electronic), Covered in: Index Copernicus, Ideas RePeC, EconPapers, Socionet, Ulrich Pro Quest, Cabell, SSRN, Appreciative Inquiry Commons, Journalseek, Scipio, EBSCO, 2013, Volume 5, Issue 2, December, pp: 119-129, The online version of this article can be found at: http://revistaromaneasca.ro, Published by: Lumen Publishing House On behalf of: Lumen Research Center in Social and Humanistic Sciences
- Chişiu, C., M., Emoţional intelligence, self-education and education by exemple, Postmodern Openings Journal, ISSN: 2068 – 0236 (print); ISSN: 2069 – 9387(electronic) , Covered in: Index Copernicus, Ideas RePeC, EconPapers, Socionet, Ulrich , Pro Quest, Cabell, SSRN, Appreciative Inquiry Commons, Journalseek, Scipio, EBSCO, Postmodern Openings Journal, Year 2013, Volume 4, Issue 4, December, pp: 35-48, The online version of this article can be found at: http://postmodernopenings.com/ , Published by: Lumen Publishing House , On behalf of: Lumen Research Center in Social and Humanistic Sciences
- Chişiu, C., M., Extracurricular Activities, an Alternative for Interdisciplinary Learning , Postmodern Openings Journal, ISSN: 2068 – 0236 (print); ISSN: 2069 – 9387(electronic) , Covered in: Index Copernicus, Ideas RePeC, EconPapers, Socionet, Ulrich , Pro Quest, Cabell, SSRN, Appreciative Inquiry Commons, Journalseek, Scipio, EBSCO, Postmodern Openings Journal, Year 2013, Volume 4, Issue 4, December, pp: 67-79 , The online version of this article can be foundat:http://postmodernopenings.com/, Published by: Lumen Publishing House , On behalf of: Lumen Research Center in Social and Humanistic Sciences
- CHIŞIU Carmen Maria, ANDRON Daniela, ANDREI Olivia – Rethinking Evaluation of Teaching Critical Thinking Perspective Determinants, Academic Education – MSE 2011 Proceedings, Sibiu, June 2-5, ISSN 1843-2522 p. 3-6, (ISI Proceedings), conferences.ulbsibiu.ro/mse/publication.htm
- MARA Daniel, ANDRON Daniela, CHIŞIU Carmen-Maria – Decision-Making in Professional Information and Guidance, Academic Education – MSE 2011 Proceedings, Sibiu, ISSN 1843-2522 p. 35-38, (ISI Proceedings), conferences.ulbsibiu.ro/mse/publication.htm, 2-5 June 2011;
- Daniela Roxana ANDRON, Carmen Maria CHIŞIU, Daniel MARA „Shaping of Interpersonal Interaction Style and Assertiveness during Teaching Practice″,Teachers for the Knowledge Society, ISBN 9878-973-719-393-3, Bulletin of the University of Ploiesti, Educational Series (Copernicus and EBSCO- indexed CNCSIS B+), p.11, martie 2011 Index Copernicus – http://journals.indexcopernicus.com/karta.php?action=masterlist&id=5069 – EBSCO – http://www.ebscohost.com/titleLists/a9h-journals.htm
- Popa, C. M., Nicu, A., Mara, D., A lecture by the teacher directed but student-oriented, în volumul Latest Trends on Communications, 14th WSEAS International Conference on Communications (Part of the 14th WSEAS CSCC Multiconference), editors: N. Mastorakis, V. Mladenov, Z. Bojkovic, Editura WSEAS Press, ISBN 978-960-474-200-4, ISSN 1792-4243, pp. 215-219, 259 pg., 2010 – http://www.worldses.org/review/index.html; index ISI.
Articole publicate în reviste din ţară, specifice domeniului, recunoscute de CNCSIS:
- Chişiu, C. M., Mentoring an alternative pedagogical attitude change, Review of the Air Force Academy, ISSN 1842-9238; e-ISSN 2069-4733, indexed CNCSIS B+, , Vol X. 2 (21), pp115-121, 2012;
Articole publicate în reviste din străinătate, specifice domeniului, necotate I.S.I. sau care nu se află în baze de date internaţionale:
- Chişiu, C. M., Multiculturalism – a possible way to integration in the educational process of children and young Roma people, EducazioneDemocratica, Revista de Pedagogia politica, nr. 4, p=1477 http://educazionedemocratica.org, 2012;
- Popa, C. M., A renovated model for mentoring future, Global Education Conference, http://www.globaleducationconference.com/recordings.html, p.7, 2010;
- Popa, C. M., Developing emotional intelligence in the initial teching for future teachers, Global Education Conference, http://www.globaleducationconference.com/recordings.html, p.4, 2010;
- Popa, C. M., Mentoratul şi schimbarea, The 32th ANNUAL CONGRESS OF THE AMERICAN ROMANIAN ACADEMY OF ARTS AND SCIENCES, Pro-active partnership in creativity for the next generation, Presses internationals Polytechnique Constance Forest Directrice, C.P.6079, Succ. Centre-ville bur.B-528.8 Montreal (Quebec) H3C 3A7 Canada, The National Library Quebec Canada, Press International Politechnique, 2009;
- Popa, C. M., Lită, M. M, The approach of the didactic evaluation as a source and chance of learning, The 33,th ANNUAL CONGRESS OF THE AMERICAN ROMANIAN ACADEMY OF ARTS AND SCIENCES, Pro-active partnership in creativity for the next generation, Presses internationals Polytechnique Constance Forest Directrice, C.P.6079, Succ. Centre-ville bur.B-528.8 Montreal (Quebec) H3C 3A7 Canada, The National Library Quebec Canada, Press International Politechnique, volum al conferinţei organizate de ARA, societate profesională,http://www.uamsibiu.ro/AlmaMater/Cercetare/33ARAvolumIII.pdf, 2009;
- Popa, C., M., Rolul inteligenţei emoţionale în calitatea profesională a educatorului, The 31th ANNUAL CONGRESS OF THE AMERICAN ROMANIAN ACADEMY OF ARTS AND SCIENCES, Pro-active partnership in creativity for the next generation , Presses internationals Polytechnique Constance Forest Directrice, C.P.6079, Succ. Centre-ville bur.B-528.8 Montreal (Quebec) H3C 3A7 Canada, The National Library Quebec Canada, Press International Politechnique, volum al conferinţei organizate de ARA, societate profesională, pp. 644- 648, 2007;
- Georgescu, N., Popa, C., M., The Interactive Lecture, an Alternative in Universities, The 31th ANNUAL CONGRESS OF THE AMERICAN ROMANIAN ACADEMY OF ARTS AND SCIENCES, Pro-active partnership in creativity for the next generation , Presses internationals Polytechnique Constance Forest Directrice, C.P.6079, Succ. Centre-ville bur.B-528.8 Montreal (Quebec) H3C 3A7 Canada, The National Library Quebec Canada, volum al conferinţei organizate de ARA, societate profesională, pp. 618-621, 2007;
Lucrări (studii, creaţii artistice etc.) publicate în volumele unor manifestări stiinţifice (sesiuni de comunicări, conferinţe etc.) internaţionale recunoscute (cu ISSN sau ISBN):
- Chişiu, C. M., Assessment and Evaluation in CLIL, Assessment and Evaluation in CLIL, Partnership & Asociaţia LSDGC România, ISBN: 978-973-8973-41-1, Editura AMM, Cluj-Napoca, 2012;
- Chişiu, C. M., O analiză şi evaluare ştiinţifică a mentoratului din Proiectul pentru Învăţământul Rural în scopul realizării unui model renovat., în volumul 10 ani de dezvoltare europeană în educaţia adulţilor. Realizări şi provocări în atingerea obiectivelor „Lisabona 2010”, volumul celei de a III –a Conferinţa Naţională de Educaţie a Adulţilor, Timişoara, Institutul Român pentru Educaţia Adulţilor, membru European Society for Research on the Educational of Adults, Editura Eurostamps, Timişoara, ISSN 2069-0541, Editură acreditată de MEC prin Consiliul Naţional al Cercetării Ştiinţifice din Învăţământul Superior, http://www.irea.ro/ro/publicatii/1-considrente-teoretice-in-domeniul-educatiei-adultilor/252.html, pp.194-198, martie 2010;
- Popa, C. M., Managementul activităţii didactice orientate spre student, Lucian Blaga University Sibiu ”Hermann Oberth” Engineering Faculty, The 4rd International Conference on Manufacturing Science and Education- MSE 2009 , volume II, , Proceedings of the Manufacturing Science and Education =ISSN 1803-2522, Editura Universităţii ”Lucian Blaga” din Sibiu, 2009;
Lucrări (studii, creaţii artistice etc.) publicate în volumele unor manifestări stiinţifice (sesiuni de comunicări, conferinţe etc.) naţionale recunoscute (cu ISSN sau ISBN):
- Popa, C. M., Dezvoltare profesională a cadrelor didactice din învăţământul rural- proiect mentoral, în revista de pedagogie şi asistenţă socială, Protecţia socială a copilului, editor Federaţia Internaţionala a Comunităţilor Educative – România, ISSN 1453-393-X, Editura Universitară, volum editat de FICE, federaţie profesională internaţională, http://www.editurauniversitara.ro/catalog_images/downloads/2009/12/revista-protectia-copilului-nr-33-2009.pdf, pp.35-44, nr. 1 (33), 2009;
- Popa, C. M., Elemente ale transdisciplinarităţii în programul de mentorat, în Comunicarea din perspectivă transdisciplinară, Conferinţa Ştinţifică Internaţională, Editura Psihomedia, Sibiu, ISBN 978-973-1753-08-9, 2007
- Popa, C. M., Elemente ale transdisciplinarităţii în activitatea educţională, în Comunicarea din perspectivă transdisciplinară, Conferinţa Ştinţifică Internaţională, Editura Psihomedia, Sibiu, ISBN 978-973-1753-08-9, 2007
Lucrări (studii, creaţii artistice etc.) publicate în volumele unor manifestări stiinţifice (sesiuni de comunicări, conferinţe etc.) naţionale (fără ISSN sau ISBN):
- Popa, C. M., Impactul evaluării asupra motivaţiei de performanţă, în Revista Învăţământul primar nr. 2, 2004;
- Popa C. M., Step by Step, o alternativă educaţională în Revista Magister a Casei Corpului Didactic Sibiu, nr.3 2001;
- Popa, C. M, Rolul inteligenţei emoţionale în formarea profesională a dascălilor. Impactul asupra relaţiei dascăl – elev, în Revista Didactica – Reşiţa, 2001
Anexa: Stagii de formareAnexa: Stagii de formare Chisiu Camen Maria
- August 2012;Certificat Formator pentru învăpţământul primar;Organizarea interdisciplinară a ofertelor de învăţare pentru formarea competenţelor cheie la şcolarii din clasele I-IV. Program de tip blended learning pentru cadrele didactice din învăţământul primar;Ministerul Educaţiei, Tineretului şi Sportului;
- August 2011 – etapa I;
Certificat de participare;
Calitate, inovare, comunicare în sistemul de formare continuă a didacticienilor din învăţământul superior;
Ministerul Educației Cercetării, Tineretului și Sportului; - Ianuarie – februarie 2011
Certificat de Formator
Pregătirea formării;
Realizarea activităţilor de formare;
Evaluarea participanţilor la formare;
Aplicarea metodelor şi tehnicilor speciale de formare;
Marketing-ul formării;
Proiectarea programelor de formare;
Organizarea programelor şi a stagiilor de formare;
Evaluarea, revizuirea şi asigurarea calităţii programelor şi a stagiilor de formare;
Universitatea ,,Babeş Bolyai” Cluj Napoca și Asociația Learn & Vision, Cluj Napoca; - Mai 2010 Certificat de mentor; MMFPS, MECI, CNFPA
Consiliere pentru dezvoltarea carierei
Tehnici de comunicare şi negociere a conflictului
Psihopedagogia educaţiei pentru adulţi
Mentorul şi mentoratul. Profilul profesorului mentor şi sarcinile în cadrul activităţii de mentorat;
Asociaţia Naţională a Mentorilor de Dezvoltare Profesională; - septembrie 2009 – mai 2010 Certificat de Formator
Psihopedagogia educaţiei pentru adulţi
Tehnici de comunicre şi negociere a conflictului
Proiectarea, organizarea, evaluarea activităţilor de formare
MEC. ARACIP - 2009-2011 Certificat de Formator ARACIP
Managementul calităţii
Evaluare instituţională
Calitatea în educaţie
Proiectarea, organizarea, evaluarea activităţilor de formare
ARACIP - 2009-2010 Certificat Evaluator extern ARACIP
Evaluare instituţională
Calitatea în educaţie
ARACIP - 2008-2009 Certificat Analist resurse umane
Evaluare potenţial uman
MMFES, MECT - 2004 Certificat de profesor mentor;
Didactica generală;
Educaţia adulţilor;
MEC, Proiectului pentru Învăţământul Rural Subcomponenta1.1- Dezvoltare profesională pe baza propriei activităţi desfăşurate în şcoală, Centrul Educaţia 2000+, EUROED, British Council Romania; - 2002 Certificat de abilitare pentru predarea în alternativa educaţională WALDORF
Didactica specifică alternativei Waldorf;
Federaţia Waldorf din România; - 2000, 2001, 2002 Certificat de abilitare pentru predarea în alternativa educaţională STEP BY STEP
Didactica specifică alternativei Step by step;
Centrul Step by Step pentru Educaţie şi Dezvoltare Profesională; - 2000; Adeverinţă Formator regional;
Educaţia Integrată a Copiilor cu Nevoi Speciale
M.E.N, Universitatea Bucureşti, UNICEF, RENINCO; - 14-16 septembrie 2000
Adeverinţă Formator regional, PHARE RO 9602-05
Educaţie pentru calitate;
Ministerul Educaţiei Naţionale; - 2000-2001 Adeverinţă Formator de formatori în Programul de pregătire a profesorilor pe probleme de didactică a disciplinelor şcolare;
Proiectarea demersului didactic
Evaluarea achiziţiilor elevilor
Curriculum naţional. Modele de proiectare curriculară
Proiectarea de curriculum la decizia şcolii
Proiectarea şi organizarea de stagii de formare
MEC-CNC, în cadrul Proiectului de reformă a învăţământului preuniversitar, cofinanţat de Guvernul României şi Banca Mondială RO-3724 - 1999-2000 Adeverinţă Formator local -,Lectura şi Scrierea pentru Dezvoltarea Gândirii Critice;
Didactica generală;
Fundaţia pentru o Societate Deschisă, Filiala Cluj-Napoca; - 2000 Certificat de absolvire Evaluator de manuale;
Evaluarea manualelor;
Consiliul Britanic România şi Consiliul Naţional pentru Aprobarea Manualelor; - 1999-2000 Certificat Formator regional;
Curriculum, Evaluare, Manuale, Examene;
MEC, Centrul Regional de Formare a Formatorilor şi CCD Sibiu; - 1998 – 2000 Certificat de absolvire Formare inspectori şcolari
Management educaţional;
MEN; - 1977-1981 Diplomă de bacalaureat, calificare învăţător;
Psihopedagogia şi didactica învăţământului primar;
Liceul Pedagogic Sibiu;