Calitatea unui om este rezultatul influenței multor factori, între care educația este unul foarte important. Trebuie să credem în forța modelatoare, constructivă și generatoare de valori a educației.
Departament:
Pregatirea Personalului Didactic
Titlu:
Prof. Univ. Dr. Decan
Orar consultații:
Luni, orele 11.00-13.00
Adresa birou:
Sibiu, Calea Dumbrăvii; nr. 34, sala 001
Telefon departament:
0269211602
Discipline predate
- Psihologia educației,
- Pedagogie,
- Psihopedagogia tinerilor, a
- dolescenților și adulților,
- Dezvoltare curriculară;
Domenii de interes
- Educație incluzivă,
- Educație interculturală;
- Metacogniție
Publicații recente
- Mara Daniel, Educare oggi. Lineamenti di pedagogia, Tau Editrice, Todi (PG), (202 pg.), ISBN 978-88-6244-393-7, 2015.
- Mara Daniel, Corman Sorina (coord.), Analysis on Romanian Teacher’s Training Needs on ICT and EMPD, Lambert Academic Publishing, (190 pg.), ISBN 978-3-659-79396-7, 2015.
- Mara Daniel, (coord.), Mentorat educaţional al persoanelor cu dizabilităţi, Editura Universităţii „Lucian Blaga” Sibiu, (200 pg.), ISBN 978-606-12-0854-8, 2014.
- Mara Daniel, (coord.), Rolul parteneriatului în educaţia incluzivă, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, (243 pg.), ISBN 978-973-30-3774-3, 2014.
- Mara Daniel, (coord.), Educaţia incluzivă: abordări psihopedagogice, Editura Universităţii „Lucian Blaga” Sibiu, (286 pg.), ISBN 978-606-12-0233-1, 2011.
- Mara Daniel, (coord.), Limba şi literatura română: curriculum adaptat pentru copiii cu CES din ciclul gimnazial, Editura Universităţii „Lucian Blaga” Sibiu, (255 pg.), ISBN 978-606-12-0170-9, 2011.
- Mara Daniel, Il processo della mediazione culturale: esperienze italiane, în Acta Universitatis Lucian Blaga. Iurisprudentia, 2015, Editura Universul Juridic, Bucureşti, ISSN 1582-4608, pp. 229-237, 243 pg., 2015.
- Mara Daniel, Emotional inteligence implications in counselling educational activity, în Supliment Acta Universitatis Lucian Blaga. Iurisprudentia, 2014, Editura Universul Juridic, Bucureşti, ISSN 1582-4608, pp. 419-426, 469 pg., 2014.
- Mara Daniel, Intercultural education – matrix of the present and future educational systems, în Acta Universitatis Lucian Blaga. Iurisprudentia, Nr. 1/2014, Editura Universul Juridic, Bucureşti, ISSN 1582-4608, pp. 238-246, 254 pg., 2014.
- Mara Daniel, Educational partnership – dynamics and evolution, în Acta Universitatis Lucian Blaga. Iurisprudentia, Nr. 02/2012, Editura Universul Juridic, Bucureşti, ISSN 1582-4608, pp. 343-349, 437 pg., 2012; http://www.ceeol.com/aspx/issuedetails.aspx?issueid=30fdf194-28a4-4e0c-b48b-83083f0488e2&articleid=60fd4a5f-d85e-4264-b72b-4bfa6b94b626#a60fd4a5f-d85e-4264-b72b-4bfa6b94b626.
- Mara Daniel, The Development of Students’ Metacognitive Competences. A Case Study, în International Journal of Computers, Communications &Control (IJCCC), V (2010), No. 5, ISSN 1841-9836; E-ISSN 1841-9844 pp. 787-792, 2010; http://www.journal.univagora.ro/download/pdf/464.pdf.
- Mara Daniel, E-mentor: the development of the teachers’ competences and abilities concerning the ICT and the educational mentoring of the disabled, in the volume INTED 2015 Proceedings (2015), ISBN 978-84-606-5763-7; ISSN 2340-1079, Published by IATED Academy.
Proiecte de cercetare
- Programul IDEI, Proiect de cercetare exploratorie, Adaptarea curriculară – instrument fundamental în educaţia incluziva, cod 471, nr. 882/ 19/01/2009; 2009-2011;
- Proiect Leornardo Da Vinci, Play and Learning for Inclusion, nr. LLP-Ldv/PAR/2009/RO/010;
- Program de cercetare, PNCD II, PROMOESED Program de educaţie timpurie psihomotrică la copiii de 3-6/7 ani în scopul adaptării eficiente la mediul şcolar, nr. 91064/18.09.2007;
- Proiect CNCSIS tip AT Cultură politică şi comportament electoral în România în anii democraţiei parlamentare 1866-1937, cod 25, nr. 67GR/2006;
- Proiect CEEX. Modulul III – PROCED Promovarea cercetării ştiinţifice privind calitatea vieţii la nivelul comunităţii locale şi implicaţii asupra educaţiei-2006-2008, nr. 158/2006;
Curriculum vitae
Experienţa profesională
- 2016-2017 – Universitatea „Lucian Blaga” – Sibiu, Departamentul Pentru Pregătirea Personalului Didactic, Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane; Calea Dumbrăvii, Nr. 34, Tel: 0040-269211602; fax: 0040-0269235224-profesor universitar doctor; prodecan;
- 2013-2016 – Universitatea „Lucian Blaga” – Sibiu, Departamentul de Drept Privat şi Ştiinţe ale Educaţiei , Facultatea de Drept „Simion Bărnuţiu”; Calea Dumbrăvii, Nr. 34, Tel: 0040-269211602; fax: 0040-0269235224-profesor universitar doctor; prodecan;
- 2011-2013 – Universitatea „Lucian Blaga” – Sibiu, Departamentul de Drept Privat şi Ştiinţe ale Educaţiei , Facultatea de Drept „Simion Bărnuţiu”-conferenţiar universitar doctor; prodecan;
- 2007-2011 – Universitatea „Lucian Blaga” – Sibiu, Departamentul Pentru Pregătirea Personalului Didactic-conferenţiar universitar doctor (OM 1643 din 02.08.2007);
- 2004-2007 – Universitatea „Lucian Blaga” – Sibiu, Departamentul Pentru Pregătirea Personalului Didactic-lector universitar doctor;
- 2002-2004 – Universitatea „Lucian Blaga” – Sibiu, Departamentul Pentru Pregătirea Personalului Didactic-lector universitar doctorand;
- 2001-2002 – Universitatea „Lucian Blaga” – Sibiu, Departamentul Pentru Pregătirea Personalului Didactic-asistent universitar doctorand;
- 1999-2001 – Universitatea „Avram Iancu”- Cluj-Napoca, Facultatea de Pedagogie Socială; Fabricii de zahăr, Nr. 6-8 – asistent universitar doctorand;
- 1997-1999 – Universitatea „Avram Iancu”-Cluj-Napoca, Facultatea de Pedagogie Socială-preparator universitar
- profesor universitar doctor
Activitate didactică universitară: domeniul Psihologie şi Ştiinţe ale educaţiei;
Formarea iniţială a profesorilor:
• Psihologia educaţiei – cursuri şi seminarii
• Pedagogie – cursuri şi seminarii
• Psihopedagogia adolescenţilor, tinerilor şi adulţilor – cursuri şi seminarii
Masterat Management educaţional:
• Dezvoltare curriculară
Masterat Psihologie clinică şi psihoterapie:
• Tehnici de intervenţie cognitivă şi metacognitivă
Formarea/dezvoltarea continuă a profesorilor:
• Educaţie incluzivă şi pedagogie diferenţiată
Formarea/dezvoltarea continuă:
• Formarea formatorilor
• Incluziune socială
• Manager proiect
activitate ştiinţifică: Participări la peste 100 conferinţe, congrese, simpozioane naţionale, internaţionale. Invitat la susţinerea de lucrări ştiinţifice la universităţi de prestigiu din Europa şi din lume: Università degli studi di Bologna (Italia) în 2000, 2008, 2010, 2012, 2013, University of California Los Angeles (SUA) în 2002, Universitat de Illes Balears (Spania) în 2005, 2010, 2012, 2013, Universidad de Leon (Spania) în 2008, Università degli studi di Bergamo (Italia) în 2008, Università degli studi di Sassari(Italia)2003,2014, University of Birmingham(Marea Britanie) în 2009,2011, College of Humanities and Economics in Sieradz(Polonia) în 2011, Universidade Federal do Rio de Janeiro (Brazilia) în 2011.
activitate publicistică: Autor a peste 100 de articole, lucrări ştiinţifice şi studii în: reviste de specialitate de circulaţie internaţională recunoscute cotate ISI sau indexate în baza de date internaţionale specifice domeniului, reviste de specialitate de circulaţie internaţională, reviste de circulaţie naţională recunoscute C.N.C.S.I.S. şi reviste de specialitate de circulaţie naţionala.; Autor a 3 volume – unic autor publicate în edituri recunoscute CNCSIS, a trei traduceri publicate în edituri recunoscute CNCSIS şi a unor capitole în 8 volume colective publicate în edituri recunoscute
CNCSIS. A coordonat 5 volume colective.
activitate extracurriculară (selectiv): Colaborator Casa Corpului Didactic din Cluj-Napoca (1999-2001)- cursuri de formare: Educaţie Integrată, Educaţie Incluzivă şi Pedagogie Diferenţiată; Colaborator Casa Corpului Didactic din Sibiu, (2001 până în prezent)- Educaţie Integrată, Educaţie Incluzivă şi Pedagogie Diferenţiată; Colaborator Universitatea Româno-Germană din Sibiu-cursuri de formare: Formator de formatori; Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Sibiu-cursuri de formare: Formator de formatori.
activitate de cercetare:
Director proiect CNCSIS: Programul IDEI, Proiect de cercetare exploratorie, „Adaptarea curriculară – instrument fundamental în educaţia incluziva”, cod 471, nr. 882/ 19/01/2009; 2009-2011; 357.795,37 lei.
Manager proiect:
Proiect POSDRU „e-Mentor:Dezvoltarea de competenţe şi abilităţi TIC şi Mentorat educaţional al persoanelor cu dizabilităţi, pentru profesori”, nr. POSDRU/157/1.3/S/140877, cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 – „Investeşte în oameni”, implementat în perioada 02.05.2014-02.11.2015.
Membru în echipa de cercetare şi implementare a următoarelor proiecte:
Proiect POSDRU „e-Incluziune:Dezvoltarea şi implementarea unui program de asistenţă bazat pe tehnologii TIC, pentru creşterea accesului la învăţământul superior al persoanelor cu dizabilităţi”, nr. POSDRU/156/1.2/G/141055, cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 – „Investeşte în oameni”, implementat în perioada 14.05.2014-14.09.2015.
Proiect POSDRU „Psihologi pentru generaţiile de mâine”, nr. POSDRU/109/2.1/G/82279, cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 – „Investeşte în oameni”, implementat în perioada 01.01.2012-30.06.2013.
Proiect POSDRU „O nouă şansă pe piaţa muncii pentru personalul din sectorul public de apărare”, nr. POSDRU/106/5.1/G/75426., cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 – „Investeşte în oameni”, implementat în perioada 01.11.2010-31.10.2011.
Proiect POSDRU „Dezvoltarea şi implementarea unui program-pilot integrat pentru creşterea accesului la învăţământul superior pentru persoane cu dizabilităţi”, nr. POSDRU/86/1.2/S/63951, cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 – „Investeşte în oameni”, implementat în perioada 01.11.2010-31.12.2013.
Proiect POSDRU „Formarea profesorilor – mentori din învăţământul gimnazial”, nr. POSDRU/87/1.3/S/52150, cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 – „Investeşte în oameni”, implementat în perioada
01.09.2010-29.02.2012-asistent de proiect.
Proiect LEONARDO DA VINCI – „Play and Learning for Inclusion”, nr. LLP-Ldv/PAR/2009/RO/010;
Proiect POSDRU „Stagiile de practică – Coordonate în dezvoltarea profesională a studenţilor”, nr. 22/2.1/G/19312, cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 – „Investeşte în oameni”, implementat în perioada 01.04.2009-31.07.2010-consilier în cadrul echipei de implementare;
Proiect POSDRU „Modernizarea Serviciului Public de Ocupare-formarea personalului propriu al SPO – Excelenţă în Ocupare”, nr. 43/4.2/G/14015, cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 – „Investeşte în oameni”, implementat în perioada 01 iulie 2009-31 decembrie 2010;
Proiect PHARE 2005/017-553.04.02.01.01.712 „Locuri de muncă pentru şomerii de lungă durată”; Partener AJOFM SIBIU, derulat în localităţi rurale din judeţul Sibiu, 2008;
Program de cercetare, PNCD II, PROMOESED „Program de educaţie timpurie psihomotrică la copiii de 3-6/7 ani în scopul adaptării eficiente la mediul şcolar”, nr. 91064/18.09.2007;
Proiect CNCSIS tip AT – „Cultură politică şi comportament electoral în România în anii democraţiei parlamentare 1866-1937”, cod 25, nr. 67GR/2006;
Proiect CEEX. Modulul III – PROCED „Promovarea cercetării ştiinţifice privind calitatea vieţii la nivelul comunităţii locale şi implicaţii asupra educaţiei”-2006-2008, nr. 158/2006;
Proiect PHARE extindere 2003/2005 – 551.01.02/21 „O şcoală prietenoasă, deschisă tuturor – educaţie incluzivă pentru grupuri dezavantajate”, 2006;
Contractul Socrates – Grundtvig 1 225891 – CP- 1 – 2005, Universitatea „Lucian Blaga” Sibiu, 2005;
Proiect PHARE 2003/2005 RO 551.01.02/21-„O şcoală prietenoasă, deschisă tuturor – educaţie incluzivă pentru grupuri dezavantajate”-membru al colectivului de cercetare şi implementare, 2005.
Coordonator programe Lifelong Learning Programme (LLP): Higher Education (ERASMUS) :
- Mara Daniel, coordonator Bilateral Agreement Erasmus-Universita degli studi Roma Tre – Italia.
- Mara Daniel, coordonator Bilateral Agreement Erasmus-Universidad de la Laguna Tenerife – Spania.
- Mara Daniel, coordonator Bilateral Agreement Erasmus-Via University College – Danemarca.
- Mara Daniel, coordonator Bilateral Agreement Erasmus-Private Pedagogische Hochschule der Dioseze Linz–Austria
- Mara Daniel, coordonator Bilateral Agreement Erasmus-Pädagogische Hochschule Tirol Innsbruck – Austria.
- Mara Daniel, coordonator Bilateral Agreement Erasmus -Universita degli studi di Bergamo – Italia.
- Mara Daniel, coordonator Bilateral Agreement ErasmusUniversita degli studi di Sassari – Italia.
- Mara Daniel, coordonator Bilateral Agreement Erasmus-Universitat de Illes Balears – Spania.
- Mara Daniel, coordonator Bilateral Agreement Erasmus-Universidad de Leon – Spania.
- Mara Daniel, coordonator Bilateral Agreement Erasmus-Universita degli studi di Bologna – Italia.
Educaţie şi formare
- 1999-2004: Studii Doctorale: Universitatea „Babeş-Bolyai” – Cluj-Napoca, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei – Doctorat în psihologie, coordonator ştiinţific: Prof. univ. dr. Vasile Preda (Bursă Guvernamentală: Universitatea din Bologna – Italia, în perioada: martie-iulie 2003);
- 1997-1998: Studii aprofundate: Universitatea „Babeş-Bolyai” – Cluj-Napoca, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei – Educaţie integrată, (Bursă Tempus: Universitatea din Bologna – Italia, în perioada: februarie-iulie 1998);
- 1993-1997: Studii Superioare: Universitatea “Babeş-Bolyai” Cluj-Napoca, Facultatea de Istorie şi Filosofie, Specializarea Pedagogie – Limba şi literatura română;
- 1988-1993: Studii Liceale: Liceul Pedagogic „Gheorghe Şincai” – Blaj, jud. Alba;
- diplomă de doctor în psihologie: Universitatea „Babeş-Bolyai” – Cluj-Napoca, conf. Ordinul Ministrului Educaţiei şi Cercetării nr. 3184/07.02.2005;
- diplomă de studii aprofundate în sociopsihopedagogie: Universitatea „Babeş-Bolyai” – Cluj-Napoca, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei – Specializarea Educaţie integrată – 1998;
- diplomă de licenţă în pedagogie şi filologie (Universitatea „Babeş-Bolyai” Cluj-Napoca, Facultatea de Istorie şi Filosofie, secţia Pedagogie – Limba şi literatura română, Specializarea Pedagogie – Limba şi literatura română – 1997; diplomă de absolvire a Departamentului pentru Pregătirea Profesorilor
- diplomă de bacalaureat – 1993.
pedagogie
•psihologia educaţiei,
educaţie incluzivă.
Universitatea „Babeş-Bolyai” Cluj-Napoca
Liceul Pedagogic „Gheorghe Şincai” – Blaj, jud. Alba
(rubrică facultativă, vezi instrucţiunile)
Aptitudini şi competenţe personale
Limbi străine cunoscute
- Italiană: nivel avansat
- Engleză: nivel avansat
- Franceză: nivel avansat