Licenta - Pedagogia învățământului primar și preșcolar (PIPP) în limba română
În cadrul Universităţii “Lucian Blaga” din Sibiu, Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic a luat fiinţă prin O.M. nr. 4921 din 11. 09.1996, inițial fiind inte-grat în cadrul Facultății de Științe, având ca obiectiv pregătirea iniţială şi continuă psi-hopedagogică şi metodică a viitoarelor cadre didactice. Anterior, departamentul a func-ţionat ca Seminar pedagogic cu o tradiţie și continuitate de peste trei decenii, timp în care a pregătit generaţii de profesori de limbi moderne şi istorici.
La ora actuală, departamentul face parte din structura Facultății de Științe Socio-Umane, din ULBS.
După constituirea sa în 1996 ca structură academică autonomă, subordonat con-ducerii universității, DPPD a realizat misiunea și sarcinile specifice: de pregătire inițială psihopedagogică și metodică pentru cariera didactică a studenților de la toate specia-lizările, precum și de pregătire continuă prin definitivat și grade didactice a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar, de asigurare a unor programe de formare continuă în pregătirea psihopedagogică și metodică, precum și realizarea altor activități de consiliere și îndrumare, de colaborare.
Practic, la ora actuală, orice cadru didactic din învățământul gimnazial, liceal, postliceal si superior, pentru a putea profesa, trebuie să parcurgă cursurile de Nivel 1 si 2.
Studiind primul nivel al modulului psihopedagogic, studenții se acomodează cu principalele concepte din domeniul viitoarei profesii: pedagogie, psihologia educației, didactica specialității, managementul clasei şi, nu în ultimul rând, trăiesc prima experiență ca şi dascăli într-una din şcolile de aplicație din Sibiu. Cel de-al doilea modul aduce anumite exigențe, studenții trebuind să facă dovada unor competențe didactice superioare, dovedindu-şi calitățile de cercetători în acest domeniu, studiind: psihopedagogia adolescenților, tinerilor și adulților, didactica ariei curriculare, proiectarea și managementul proiectelor educaționale, practică pedagogică, precum și discipline opționale, de natură să le lărgească competențele educaționale și sociale necesare practicării cu succes a profesiei didactice.
Pentru cei care nu vor intra imediat în învățământ, parcurgerea modulului le oferă o șansă în plus la angajare, deorece vor putea dovedi capacitatea de formare, necesară în munca cu cei din subordine.
Debușeele profesionale ale absolvenților sunt multe și variate: de la profesor de o anumită specialitate, la metodist, responsabil de arie curriculară, responsabil de comisie metodică, inspector școlar etc.
Nu în ultimul rând, cursurile urmate în cadrul modulului psihopedagogic, oferă studenților posibilitatea de a-şi întregi latura culturală, formându-i ca viitori buni părinți sau mai buni educatori.
Despre frumusețea domeniului psihopedagogic ar fi multe de spus. Căci ce poate fi mai frumos decât să-i înțelegi pe elevi, pe studenți, pe oameni, în general, pe cei cu care lucrezi și lângă care trăiești, să resimiți emoția începutului împreună cu ei şi bucuria succesului atunci când depăşesc obstacolele.