Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic
Specializări Licență
Pedagogia învățământului primar și preșcolar (PIPP) în limba română
Credite : 180
Perioada : 3 ani
”De ce să aleg să studiez PIPP ?”, răspunsurile sunt numeroase și consistente. Mai întâi trebuie să iubești copiii și să-ți placă să lucrezi cu ei. Apoi vorbim despre diversitatea domeniilor studiate: pedagogie, psihologie, etică, artă, muzică etc., care vor face din tine un intelectual desăvârșit, râvnit în orice cerc social. Există, de asemenea, posibilitatea de a te dezvolta personal, a învăţa să comunici mai bine, pentru a-ți dezvol-ta creativitatea, pentru a-ţi dezvolta abilități esențiale pentru piața muncii (abilitatea de a lucra în echipă, de socializare, de prezentare etc.), de a-ţi dezvolta competenţe de conducere.
Licenta - Pedagogia învățământului primar și preșcolar (PIPP) în limba română
Din dorința de a revigora școala pedagogică sibiană și în dorința de a fructifica zestrea bogată a învățământului pedagogic sibian, în 2009 a fost supus autorizării provizorii de către ARACIS, iar în 2014 a fost acreditat programul de studii de licență Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar (PIPP), cu limba de predare română. La ora actuală, peste 200 de viitoare cadre didactice sunt integrate în activitatea de formare inițială în profil. Începând cu 2016, s-a obținut acreditarea pentru formarea continua prin grade didactice a profesorilor din învățământul preșcolar și primar.
Programul este acreditat în domeniul Științe ale Educației și asigură formarea specialiștilor pentru învățământ, în calificările de:
• Profesor pentru învățământul primar, COR 233201
• Profesor pentru învățământul preșcolar, COR 233101
Programul asigură, de asemenea, formarea competențelor pentru specialiștii în învățământ în calificările:
• Consilier învățământ COR 235201
• Asistent de cercetare în pedagogie COR 235102
• Expert învățământ COR 235202
• Referent de specialitate în învățământ COR 235204
• Mentor COR 235902
La toate acestea se adaugă și şansa să studiezi cu profesori care promovează o peda-gogie modernă, interactivă, centrată pe student. La finalul acestor studii vei avea posibilitatea să alegi o gamă largă de studii aprofundate (masterate), dar și să iei contact cu primul colectiv de elevi care-și așteaptă dascălul.
Avantajele parcurgerii acestui program de studiu pot fi sintetizate în:
- un colectiv de cadre didactice de prestigiu și cu mare devotement pentru profesie;
- planuri de învățământ moderne, adaptate exigențelor învățământului superior european;
- bibliotecă modernă cu lucrări de specialitate din țară și străinătate, actuale, adecvate cerintelor actuale ale educației generației Z și a celor care vor urma;
- posibilitatea exersării și perfecționării prin oferta școlii de vară a universității, prin multiplele și variatele activități propuse și derulate;
- manifestări științifice periodice și de înaltă ținută academică (sesiuni de comunicări studențești, conferințe științifice internaționale);
- existența unor programe de master atât în domeniul educational, cât și în psihologie, sociologie etc în cadrul facultății;
- un mediu studențesc extrem de dinamic și cu multiple și provocatoare oferte.
Dacă toate aceste lucruri te atrag, te așteptăm să ni te alături, să începi să-ți construiești viitorul în marea galerie a dascălilor români. Te așteptăm!
Licenta - Pedagogia învățământului primar și preșcolar (PIPP) în limba germana
În direct legătură cu cerințele pieței educaționale, colectivul DPPD a supus autorizării în 2010 programul PIPP în limba germană, care își propune să formeze cadre didactice calificate pentru învățământul preșcolar și primar în limba germană.
Problema cadrelor didactice pentru învățământul în limba germană maternă este una deosebit de importantă, pentru că, la ora actuală, un număr foarte mare de părinți decid pentru educarea copiilor lor în limba germană, considerând că aceasta le-ar asigura o mai ușoară ancorare pe piața muncii, la finalul studiilor. Așa se face că, în Transilvania, cererea pentru învățământul german este foarte mare, iar numărul actual al cadrelor didactice calificate nu satisface această cerere. De aceea, absolvenții programului PIPP în limba germană găsesc foarte ușor și repede posturi didactice, în învățământul preșcolar și/sau primar.
Statisticile furnizate de Forumul Democrat al Germanilor din România, vorbesc despre existența în 2016, la nivel național, a 140 de grădinițe cu 251 de grupe cu predare în limba germană, în care au fost înmatriculați 5393 de copii. Conform aceleiași surse, pentru învățământul primar, tot în 2016, tot la nivel național, au fost înmatriculați 9538 elevi în 65 de școli în care există și secții cu predare în limba germană. Județul Sibiu, a oferit un număr de numai 16 clase cu predare în limba germană, din cauza deficitului de resurse umane necesare, deși la nivel de județ cererea pentru astfel de clase a fost mai mare.
Ca urmare a acestei situații, dar și din dorința de a conserva patrimoniul de cultură și civilizație al minorității germane, existentă de secole în Transilvania, a fost înființată Funda-ția "Michael Schmidt" care și-a propus să investească în formarea profesorilor care să le ducă mai departe. Astfel, această fundație a acordat în anii universitari 2016-2017, respectiv 2017-2018 o serie de burse de studiu, materializate în plata taxelor de studiu pentru studentele programului de licență PIPP ge.
Corpul profesoral implicat în susținerea activităților programului de licență PIPP ge este susținut și de profesori din Austria și Germania, care participă în mod constant în cadrul programului, susținând prelegeri academice, work-shop-uri, alte activități de natură să crească interesul și implicarea studenților în formarea lor academică.
Cursurile, activitățile de seminar și activitățile practice sunt realizate astfel încât să fie încurajată latura creativă a procesului de predare. În acest sens, cursurile de pedagogie teatra-lă și atelierele creative joacă un rol important, iar studentele învață despre pedagogia experie-nțială în cadrul unor activități dedicate, nu numai în mod formal, ci și prin activități informale și non-formale în care învață să se cunoască, se se aprecieze și să lucreze în echipă. Studenții participă la activități de teambuilding și sunt încurajați să se implice în proiecte comunitare.